visseninnoordierland.reismee.nl

Dag 7. Visdag 4

Dag 7.

We hebben ons gisteren in kunnen houden en we hebben de microfoon met rust gelaten.

Vandaag gaan we proberen om de grote versie van de hondshaai te vangen (we weten de naam niet meer). We beginnen de dag weer met het vangen van makrelen en voor de verandering in de stromende regen en de bijbehorende storm.

Het vangen van de makrelen gaat ons vandaag aardig af en we vinden een grote school waar we een tijdje boven drijven met de boot. Na een uurtje vissen hebben we ongeveer honderd makrelen en gaan we op naar de stek waar we de haaitjes moeten gaan vangen. We hebben één nadeel, de grote versie van de hondhaai leeft en jaagt in hetzelfde gebied als de gewone hondshaai en de laatstgenoemde is een stuk sneller als de grote. We moeten dus eerst een lading kleine vangen voor we de grote te voorschijn kunnen toveren.

We vangen gelukkig allemaal een aantal van de kleinere haaien en het is een leuk dagje, in de loop van de dag weet Top er nog eentje van de grotere soort te vangen.

Rond de boot vliegen continu meeuwen in de hoop een stukje vis te krijgen, we geven de meeuwen zo min mogelijk omdat ze anders heel de boot onder kakken. Af en toe komen er ook hele grote vogels op bezoek, waarschijnlijk de Jan van Gent. Deze vogels voeren we wel af en toe een makreel, de vogels laten zich hoog uit de lucht vallen en duiken tot een meter of vier onder water om een vis te vangen. Onze kapitein noemt ze duikboot en daar hebben ze ook wel iets van weg.

Filmpje:

Danny weet heel de boot weer aan het lachen te krijgen door tijdens het vissen op haai met grote stukken makreel een makreel te vangen. (wie anders)

Als de storm te erg wordt gaan vissen we verder op een beschutte plek waar we nog wat kleine vis weten te vangen.

Filmpje:

Als het blijft regenen en stormen besluiten we drijfnat een uurtje eerder te stoppen, Danny heeft zich ook prima op deze visreis voorbereid en heeft echte Nike's als visschoenen meegenomen. De rest heeft legerkisten en bergschoenen aan en moet hard lachen om Danny z'n sportschoenen. Danny daarentegen roept dat de schoenen wel degelijk waterdicht zijn, al het water wat er in zit loopt er namelijk niet meer uit.

Terug in het hotel doen we eerst maar een paar biertjes aan de bar en kijken we nog even terug op een leuke maar zeer regenachtige dag. Na een paar biertjes zoeken we de kamers op en spreken we om zes uur weer af aan de bar.

We besluiten eerst maar een potje te gaan klaverjassen voordat we gaan eten.

Ook hier smaakt het eten weer prima en nemen Pascal en Top nog een enorm toetje na.

Het rare is dat er elke keer weer één bord vol retour gaat, we weten allen niet wat er voor spul op ligt. Het is geen vlees en het is geen friet.....

De rest doet het met een Irish Coffee. Na het eten spelen we nog een potje poker en is er darten op tv, om half twaalf vinden we het welletjes en gaan we naar bed.

Robert

Jongens, willen jullie Danny niet zo pesten? Dat doe ik namelijk ook altijd al ;-)

Enne, niks over de bediening dag 7??

Barbara

Dat spul noemen ze nou groente jongens, maar dat lusten jullie vast niet! Haha xx