visseninnoordierland.reismee.nl

Dag 6. Visdag 3

Dag 6.

Vandaag een leuke dag, het is dat een regenvoorspelling van 100% nooit gebruikt wordt anders hadden ze hem voor vandaag gebruikt. Gelukkig hebben we vandaag niet alleen de gehele dag regen maar hebben we er ook nog een storm bij. De dag begint weer met het vissen van makrelen, onze kapitein roept dat hij Top vandaag onder zijn vleugels zal nemen zodat ook hij iets kan vangen.

Met veel pijn en moeite kunnen we overeind blijven aan boord, het weer is echt extreem. Ineens stelt onze boot niet zoveel meer voor op dit soort water.

Na het vangen van de makrelen gaan we weer op zoek naar de grotere vis, het vissen valt vies tegen met dit weer.

De regen is niet echt een probleem, al is lekker anders natuurlijk maar de storm maakt het vissen er absoluut niet makkelijker op. Na een uurtje tobben op een stek hebben we het gezien en verplaatsen we naar een stek dicht bij Cushendall, hier liggen grote drijvende netten waar zalmen in opgekweekt worden. Achter de netten kunnen we een beetje uit de enorme golven blijven, al is het lopen aan boord nog steeds geen makkelijke opgave.

De hoeveelheid vis mogen we hier niet over klagen en we vangen veel vis, jammer genoeg wel klein.

Filmpje:

Ook Top heeft vandaag een betere dag:

Filmpje:

Op de bodem vangen we diversen kleine platvis, weer een nieuwe soort om toe te voegen aan ons lijstje.

Danny heeft al veel nieuwe vrienden gemaakt deze vakantie, één van de groep meeuwen rondom de boot is er één van. Danny besluit dat zijn vriend wel een visje verdiend heeft en gooit hem een kleine Pollak toe, heel de groep meeuwen duikt op de ene vis.

Filmpje:

Ook een platvis wordt gevoerd aan de meeuw, echt dankbaar lijkt hij niet met de platvis. De vorm van de vis is een beetje onhandig en tien minuten later zwemt hij nog nijdig rond met de platvis in zijn snavel.

John denkt op afstand een zeehond te zien en wil de rest hier in delen, wat waarschijnlijk de zeehond was, is inmiddels vertrokken en de rest verklaart hem voor gek en roept dat hij waarschijnlijk te lang op zee zit. Gelukkig voor John ziet hij het beest later weer en blijft hij even rondzwemmen zodat Danny de enige achterlijke blijft. Wel een super leuk gezicht dat tijdens het vissen de zeehonden opduiken.

Na een half uurtje roept John dat hij ook dolfijnen dacht te zien, nu begint iedereen echt aan zijn geestelijke gesteldheid te twijfelen en ook John krabt even achter zijn oren.

Gelukkig vlakbij de boot komen twee dolfijnen boven en krijgt iedereen ze te zien, we zien ze nog meerdere keren boven komen op diversen plekken. Wat een rot ervaring.

Rond een uur of één besluiten we dat het voor vandaag voldoende is, we zijn flink door elkaar geschud en de wind wordt alleen maar sterker.

Filmpje:

Als we terug komen in de haven schudden we tijdens het wandelen nog flink na en ook in het hotel lijkt het nog of we nog op de boot zitten.

We gaan naar de hotelkamer waar we onze natte kleding uit kunnen trekken en waar we eerst ons middagdutje maar eens gaan doen

Om vijf uur gaan we de bar maar weer veroveren, het tuig gaat een potje klaverjassen en John wordt in de hoek gezet met de laptop om het verslag te typen. Er zijn te veel klachten binnen gekomen over het ontbreken van de reisverhalen en hij mag niet eerder van zijn plaats als dat dag 5 en dag 6 klaar zijn.

Na het maken van het reisverhaal over dag 5 mag John gelukkig toch iets mee gaan eten, we gaan weer een bezoek brengen aan Harry's.

Als we Harry zien moeten we toch maar onze complimenten maken over zijn personeelsselectie, wat kan die man goed selecteren we zijn weer onder de indruk. Ook het eten is weer prima vanavond.

We gaan nog een potje pokeren in het hotel en John mag het reisverhaal over dag zes nog even afmaken. Vanavond is karaokeavond in de bar van het hotel, hopelijk zien jullie morgen geen rare filmpjes van ons op youtube verschijnen.

Iris

Goeiemorgen!

Heel veel plezier met jullie laatste visdag! Hopelijk hebben jullie wat beter weer, dan kunnen jullie nog wat roggen vangen!

Cees

Hallo parelvissers, hoe is/was het daar. Ik denk dat jullie de vis die je gevangen hebt, niets eens hoeft in te vriezen. Het lijkt daar wel zo koud, dat de vissen waarschijnlijk al diepgevroren uit het water komen.
Gelukkig gaan jullie nu naar warmer oorden en anders zal de whiskey jullie wel verwarmen en in hogere sferen brengen. Veel plezier daar en kijk uit straks in Belfast voor laagvliegende klinkers.
Groeten van die ouwe van Danny.

Iris

Wat een grapjas, haha

Cees

Ben ik speciaal vandaag thuis aan het "werk" gebleven om als eerste de foto's van de bediening te zien. Weer noppes.
Niet alles voor jullie zelf houden hé!