visseninnoordierland.reismee.nl

Dag 9. Cushendall - Bushmills - Belfast

Dag 9.

Helaas gaan we vandaag 'ons' hotel verlaten, we het hier prima naar ons zin gehad en we hadden zelfs onze eigen naam en onze eigen bonnen met de naam Fishermen er op. Danny komt gelijk met het eerste probleem van de dag, geen wc-borstel en toch heeft hij er eentje hard nodig. (wel grappig dat Paalvast senior ze verkoopt) Danny is natuurlijk niet de beroerdste en wil ons graag betrekken in zijn probleem, aansluitend zijn wij natuurlijk ook niet de beroerdste en willen we graag dat jullie ook mee zoeken naar een passende oplossing.

Foto: openen op eigen risico:

Graag wijzen we onze trouwe lezers ook nog even op de reactie van Danny's schoonmams dat Danny een hele verstandige jongen is en dat hij op ons moet letten.........

We nuttigen ons laatste ontbijtje met pijn en moeite en betalen onze rekening van gisterenavond in de bar.... Oeps....

De leuke dame achter de receptie belt Paddy Burn voor ons op, dit is de man die ons de tweede kruk voor Dennis gedoneerd heeft. Ook voor hem hebben we een flesje Whiskey aangeschaft. Na een kwartiertje komt de man binnen en bedanken we hem hartelijk, helaas drinkt de man niet maar hij zal er vast een goed doel voor vinden.

We vertrekken in noordelijke richting door de heuvels richting onze volgende stop, een touwbrug boven de kliffen. Als we aankomen op de parkeerplaats blijkt de touwbrug meer als een kilometer wandelen en klauteren, Dennis denkt het wel aan te kunnen dus gaan we een poging wagen. Het uitzicht is in ieder geval super, helaas voor Dennis veranderen de heuvelachtige paden al snel in steile gladde trappen en paden. Dennis slaat zich er goed door heen en als we bij de touwbrug aankomen is het een leuke ervaring om op ongeveer dertig meter boven water van de ene rots naar de andere over te steken.

Voor ons lopen twee dames de brug op en we kunnen het natuurlijk niet laten de brug even stevig te laten schudden. Als we aan de overkant komen kunnen we de rotspartij over lopen en hebben we een super uitzicht op de noordkust.

We nemen uitgebreid de tijd om van de prachtige natuur te genieten, wat kan de natuur toch ongelooflijk mooi zijn. We zijn er allen een beetje stil van.

Dennis heeft behoorlijk last van zijn voet na de flinke klautertocht maar is natuurlijk niet te beroerd om een foto te maken van twee dames, oh wat is ie ineens lenig. (maar bier halen ho maar....)

Als het begint te regenen beginnen we aan de terugtocht, aangekomen bij de brug moeten we even wachten omdat er een dwaas op één knie op de brug zit met waarschijnlijk zijn aanstaande voor zijn neus, gelukkig zegt ze snel ja en kunnen wij ook verder.

De weg terug is nog een pittige wandeltocht over de door de regen glad geworden rotsen en als we eenmaal terug bij de auto zijn staan we redelijk te hijgen. En nee dit komt niet door het natuurschoon!!!!

De volgende stop is de Giant Causeway, een verzameling basaltblokken aan de kust. Hier aangekomen blijkt het weer een flinke wandelpartij, we besluiten onze niet-bierhaler te sparen en rijden door naar de volgende stop in ons programma.

Om half één komen we aan bij de Bushmills distilleerderij, hier gaan we een tour doen en natuurlijk gaan we ook de bekende whiskey proeven.

Om twee uur kunnen we aansluiten bij een tour, we besluiten eerst het nabij gelegen Dunluce Castle even met een bezoek te vereren.

Mooi kasteel. (heeft wat werk nodig)

In het dorpje Bushmills eten we een sandwich in een lokaal vreethokje, het smaakt super en we hebben de vitaminen ook weer binnen voor vandaag.

Tegen tweeën zijn we terug voor de start van onze tour, we hebben een hele leuke tourleidster waar we gerust een whiskeytje mee willen drinken. We volgen haar vanzelfsprekend op de voet om haar maar niet uit het oog te verliezen. Helaas voor jullie is het ten strengste verboden foto's te maken tijdens de tour, gelukkig voor jullie hebben wij er vanzelfsprekend Dannypoep aan en doen we het lekker toch.

We zien het hele proces vanaf het destilleren, het vullen van de flessen en het verpakken van de flessen.

Na de tour nemen we afscheid van de leuke tourleidster (we missen haar nu al) en mogen we de Whiskey gaan proeven. Dennis en John kunnen de whiskey wel waarderen, de anderen trekken de meest vreemde bekken en zijn er niet over te spreken. (wel moeten we vermelden dat Pascal gewoon zijn glas leeg heeft gedronken)

Buiten nemen we nog een paar foto's. (ja van Whiskey wordt je baldadig)

We gaan nog even de shop in en nemen nog een paar flesjes Bushmills mee voor thuis. Danny twijfelt of hij voor z'n vader een flesje mee zal nemen, hij besluit het echter maar niet te doen aangezien Paalvast senior nuchter al geen bomen kan ontwijken.

Nu vertrekken we richting Belfast waar we nog een kleine twee dagen de stad gaan verkennen, onderweg zien we de uitwerkingen van het hele glas whiskey wat Pascal op heeft.

Om half vijf komen we aan in Belfast waar we het hotel opzoeken, het blijkt een luxe hotel midden in het centrum. Een klein probleempje, de auto past niet in de parkeergarage. Problemen zijn er om opgelost te worden en Danny en John gaan op parkeerplaatsen jacht. Na een kwartiertje zoeken vinden ze een hopelijk veilige beveiligde parkeerplaats niet zo ver van het hotel.

Natuurlijk gaan we eerst de bar keuren in het hotel, de bar kan onze goedkeuring zeker wegdragen en krijgt een dikke 9. De enige bar die hoger scoort is in Praag maar daar stonden schaars geklede dames op te dansen.

Vanavond doen we waarschijnlijk een biertje in het hotel of in een pub en morgen gaan we de stad verkennen.

Paalvast Senior

De appel valt niet ver van de boom, alleen junior denkt beter na (dat viel niet mee om te schrijven). De wc-borstel act heeft senior in de USA ook al eens gehad, maar toch spoelen, gevolg hele badkamer van het hotel blank. Nog een kleine wetenswaardigheid, junior heeft dit zelfde wel eens geflikt op zo'n draagbaar toiletje in een caravan, gelukkig zijn daar geen plaatjes van. Ik wilde met de pet rondgaan voor de hoge drankrekening, maar er kwam een plaatje voorbij die deze gedachte direct uit mijn geheugen heeft gewist.
Bedankt voor de "smeuige" verhalen en sappige foto's.

Driftking