visseninnoordierland.reismee.nl

Datum terugkomst: zaterdag 23 juli 2011

Momenteel in: Nederland 🇳🇱

Over ons/onze reis

Al een paar jaar hebben wij (Pascal, John, Dennis, Erik en Danny) met z'n allen een spaarpotje waar we maandelijks 50 euries in dumpen, elk jaar maken we van het gespaarde geld met z'n vijven een leuke reis.

Nadat we vorig jaar in mei een lang weekend in het culturele Praag geweest zijn hebben we besloten dit jaar een weekje te gaan vissen in Noord-Ierland.

In Augustus vorig jaar hebben we de trip geboekt en begon het lange wachten tot het eindelijk zover is.

Gelukkig is het bijna zover en gaan we op 12 juli aan boord van de ferry richting Engeland.

De planning:

12 juli.

Vandaag is het eindelijk zover, tegen de avond gaan we in IJmuiden aan boord van de ferry van DFDS Seaways naar Newcastle.

Aan boord hebben we twee kamers voor de overnachting en gelukkig hebben ze nog een bar ook.

13 juli.

Om half tien in de ochtend komen we aan in Newcastle Engeland waar we aan het project links rijden beginnen. Vandaag hebben we heel de dag uitgetrokken om van de oostkust naar de westkust te rijden, het is maar 250 kilometer dus we hebben geen haast. Halverwege de trip gaan we de grens met Schotland over en rijden we het laatste stuk door Schotland naar Stranraer waar we overnachten en de volgende ochtend de ferry naar Noord-Ierland hebben.

Het hotel in Stranraer heeft een bar met vijf barkrukken, een biljart en dartborden daar moeten we ons dus prima kunnen vermaken. De ferry vertrekt morgen gelukkig pas om 12:00 dus we kunnen een uurtje langer doorgaan.

14 juli.

Om twaalf uur gaan we aan boord van de ferry van Stenaline naar Belfast Noord-Ierland, als alles volgens plan verloopt zijn we voor drie uur in Belfast. Aangekomen in Belfast rijden we in ongeveer anderhalf uur naar Cushendall waar we de volgende dag eindelijk gaan vissen.

15, 16, 17, 18 en 19 juli.

Vissen, eindelijk gaat het gebeuren..... Vijf dagen hebben we een zeevisboot met kapitein/gids en gaan we elke dag een uurtje of zes de zee op om alles wat rond zwemt achterna te zitten.

We zullen proberen om jullie elke avond op de hoogte te brengen van onze vangsten (als er iets te melden is natuurlijk).

We verblijven in The Glens Hotel in Cushendall waar ze gelukkig ook een bar hebben.

20 juli.

Helaas het visavontuur is voorbij maar onze vakantie gelukkig nog niet. Vandaag brengen we eerst een bezoekje aan de Bushmills Whiskey distilleerderij en als we tijd hebben nog een kasteeltje hier en daar.

Na de uitstapjes rijden we naar Belfast waar we nog anderhalve dag de stad verkennen.

21 juli.

Vandaag verkennen we de stad Belfast

22 juli.

Vandaag vroeg uit bed, om half acht vertrekken we met de ferry terug naar Schotland. In Schotland aangekomen rijden we dezelfde weg terug naar Newcastle waar we ons voor 17:00 moeten melden voor onze boottocht terug naar Nederland.

23 juli.

Helaas het einde van de vakantie, om half tien leggen we aan in IJmuiden.