visseninnoordierland.reismee.nl

Dag 5. Visdag 2

Dag 5.

Sorry sorry sorry, we hadden gisterenavond niet meer de energie en zin om nog iets te schrijven en de vangsten waren ook niet zo bijzonder dat we het direct met jullie moesten delen.

Aan het eind van dag 4 hebben we toch besloten om in het hotel te blijven eten, de T-bone schijnt in het restaurant van het hotel erg goed te zijn dus laten we die maar eens proberen. Als we het voorgerecht krijgen zit er naast ons een stelletje te eten waar we een beetje onpasselijk van worden, ze schamen zich nergens voor.

Het blijkt inderdaad een best stukje vlees, na het eten nog een Irish Coffee toe.

Het is negen uur en we zitten allemaal een beetje in te kakken, we besluiten eerst maar even op bed te gaan liggen en later te kijken of we nog puf hebben voor een biertje in de bar.

De volgende ochtend om half acht worden we weer wakker, niet slecht voor de vrijdagavond.

Een dagje op de boot blijkt toch vermoeiender als we verwacht hadden.

We beginnen de dag met het vissen op makreel zoals we elke dag zullen doen, we proberen verschillende plekken en elke keer als we op een school makreel zitten hebben we allen meerdere makrelen aan de hengel hangen.

Alleen Top blijkt vandaag niets te mogen vangen, zijn haken en emmer blijven leeg. Zou het aan de nieuwe kapitein liggen? Nee vast niet.

Als we voldoende makrelen gevangen hebben varen we naar het noorden van Noord-Ierland, hier liggen we net 100 meter buiten de gigantische golven en stroming van de Atlantische oceaan. We blijven net in de beschutting van de rotsen van het vaste land en liggen in redelijk rustig water.

Normaal worden hier de grote Pollaken gevangen, vandaag hebben de Pollakken waarschijnlijk besloten ergens voor de regen te gaan schuilen en vangen we op deze stek vrij weinig. Onze kapitein snapt er niks van en besluit met een lichte hengel rondom de boot de vis te zoeken op diversen locaties, ook dit haalt helaas weinig uit.

We gaan een andere stek zoeken in iets rustiger water, Keurslager Scheurwater gaat aan de gang met het voorbereiden van het aas en we gooien de hengels weer uit. Voor een filmpje van Keurslager Scheurwater http://visseninnoordierland.reismee.nl/video/11414/keurslager-scheurwater/

Op deze stek hebben we meer geluk, we vangen diversen Pollakken en kleine kabeljauw alleen Top blijkt vandaag een pechdag te hebben en weer vangt hij niets.

We proberen nog twee andere stekken waar we nog een kleine Hondshaai diversen Pollakken en een Zandaal vangen.

Tegen half vier in de middag zijn we terug in het hotel en duiken we allemaal doorgeregend onder de douche (Pascal en John apart de andere kamer weten we het zo net nog niet). Na allemaal weer schoon te zijn gaan we eerst de bar in hotel maar even veroveren, het bier smaakt weer prima.

Om half acht gaan we naar Harry's restaurant in het dorpje, de bediening ziet er in ieder geval prima uit. Gelukkig ziet het eten er net zo goed uit als de bediening en smaakt het nog beter.

Na het eten gaan we nog even de pub in waar we ook onze kapitein nog even tegen komen. Rond twaalf uur liggen we allemaal versleten op bed en zijn we zo vertrokken.

Miertje

Nou mannen, ziet er goed uit allemaal! Ik zie potentieel voor een nieuwe reeks "Deadliest Catch"! ;)
x

ydj

He mannen, geloof dat het jullie kwa weer niet echt mee zit. De weersverwachting voor regio Portrush, vanaf dinsdag beter.

Hoop voor jullie dat het sneller is.

nog veel plezier