visseninnoordierland.reismee.nl

Dag 4. Onze eerste visdag

Dag 4.

Lekker uitgeslapen zitten we met z'n allen om half tien aan het ontbijt, John is nog even met Dennis naar de dokter geweest om eventueel een paar krukken te versieren. Helaas kunnen we alleen krukken krijgen in een ziekenhuis op ongeveer 40 kilometer verwijderd van ons gehucht. Dennis besluit maar verder te strompelen zonder krukken. Na een heerlijk ontbijt krijgen we onze lunchpakketten voor onze visdag. Van de aardige dame bij de receptie krijgen we te horen dat er nog een verdwaalde kruk in het hotel ligt, Dennis neemt deze vast in ontvangst en de dame gaat proberen er nog eentje bij te regelen. De mensen zijn super aardig in het dorp en al gauw meldt een man zich dat hij er nog wel eentje thuis heeft, hij zal zorgen dat hij voor wij terug komen bij de receptie ligt.

Om half elf vertrekken we richting de haven, we hebben afgesproken bij het reddingsstation hier gaan we de boot te water laten. Hier aangekomen slikken we snel allemaal nog een pilletje tegen reisziekte.

Om precies elf uur komt er een tractor aanrijden met 'onze' prachtige visboot.

De boot ligt in een minuutje te water en onze kapitein gaat de trailer parkeren.

We gaan aan boord en varen de haven uit de zee op, na een minuut of tien varen stoppen we en beginnen we met vissen op makreel. De makreel hebben we nodig als aas voor de andere vissoorten. We drijven in een flink tempo voor de kust langs en op sommige plekken merken we duidelijk dat er grote scholen makreel zit. We vissen met drie haken op de lijn en een aantal keer hangen ook alle haken vol met flinke makrelen.

Ook Danny doet natuurlijk zijn best (op zijn manier), zijn emmer begint al redelijk vol te raken:

Na een tijdje besluit onze kapitein dat we voldoende makreel hebben en gaan we onze op andere vissen richten voordat 'Pakreel' boos wordt. (sorry wij vonden hem grappig)

We gaan nu verschillende stekken bevissen met repen makreel als aas op de drie haken, we moeten de makrelen zelf in repen snijden. Een leuk bloederig klusje....

We vangen verschillende soorten vis waaronder; Pollak, hondshaaitjes, Rode Poon, kleine kabeljauw en Dennis nog een mooie Conger, een soort reuzepaling.

De rest van de foto's kunnen jullie vinden in de foto afdeling.

Gisterenavond hebben we onze gids vast gewaarschuwd voor Danny en zijn streken, wij noemden hem 'achterlijke' (in het Engels 'retard ').

Onze kapitein vond het gisteren nog niet echt bij Danny passen, gelukkig kwam hij er na een uurtje toen de vissen over het dek spartelden wel op terug. Enkele andere voorbeelden ter bevestiging kwamen al snel; De lijn liep na 3 minuten vast en vervolgens is hij de enige ter wereld die met repen makreel levende makreel kan vangen.

Om vijf uur zijn we terug in de haven en gaan we terug naar het hotel, eerst maar eens heerlijk onder de douche. Als we in het hotel aankomen staat Dennis zijn tweede kruk al te wachten, Dennis neemt hem in ontvangst en knutselt ze naar dezelfde lengte. Als we allemaal weer schoon zijn nemen we een biertje aan de bar en praten we de dag nog even door, we hopen dat het weer zo snel mogelijk beter wordt. Morgen en overmorgen worden waarschijnlijk twee zware visdagen met veel regen en wind, we hopen dat het daarna snel beter wordt zodat we misschien iets verder de zee op kunnen.

Morgen moeten we om negen uur in de haven zijn voor onze vistrip, we gaan straks een hapje eten in één van de restaurants in het dorp en waarschijnlijk vroeg naar bed.

Koos

er schijnt ook steur te zwemmen, diep op de bodem.
Deze vissen die ik nu zie krijg ik niet uitgeprint voor het album!

Cees

Zo te zien hebben jullie het goed naar de zin. Sardientjes voor op de BBQ zitten er vast niet. Hopenlijk wordt het weer beter, kunnen jullie voor het grote werk gaan. Is het weer koppies kaal bij een nieuw record of is dat alleen van toepassing op Pascal, de rest hebben het record al verbeterd zo te zien.
We verheugen ons al op de nieuwe smeuige verhalen.

Petra

Dan, je ziet er intens gelukkig uit!!!Ik hoop echt voor jullie dat het weer wat beter wordt, het lijkt wel op echt werken op deze manier! Veel plezier (dat hebben jullie wel zo aan de foto's te zien).