visseninnoordierland.reismee.nl

Dag 3. Stranraer - Belfast - Cushendall

Dag 3.

We blijven nog even in Stranraer op dag 2. Na het uploaden van het reisverhaal van dag 2 gaan we een restaurant zoeken voor het avondeten. Na een tip van de dame achter de bar in het hotel komen we bij een Chinees restaurant terecht, hier moeten ze ook biefstuk en nog veel meer verkopen.

De menukaart blijkt inderdaad eindeloos en we vinden allemaal iets wat ons aanstaat. Het enige wat sommige niet aanstaat (Pascal en Top) zijn de Chinese stokjes op tafel, gelukkig blijken ze ook normaal bestek te hebben en zit de rest ook veilig aan tafel. We eten allemaal vrij pittig en dat beloofd wat voor op de hotelkamer.

Als we terug komen in het hotel organiseren we nog een klein pokertoernooitje voor ons vijven. John mag de eerste prijs in ontvangst nemen en Top de tweede prijs, voor John is de kaartlezer ook weer terug verdiend.

Rond een uur of twaalf zijn we allen uitgeteld en zoeken we de kamers op.

We beginnen dag 3 met een heerlijk zelf gemaakt ontbijtje met geroosterde boterhammen, pannenkoekjes en een stevige bak koffie.

Om tien uur gaan we richting de ferry waar we om twaalf uur vertrekken voor een drie uur durende boottocht naar Noord-Ierland.

We kijken buiten hoe we de haven uitvaren en genieten van het mooie uitzicht van de Schotse kust.

Na een uurtje besluiten we het restaurant maar op te zoeken voor het middageten, we kiezen allemaal voor de lasagne met chips. Een rare combi, lasagne met frites maar er zal vast wel over nagedacht zijn. Het smaakt allemaal prima en we kunnen er voorlopig weer tegenaan.

Op de ferrykan je gratis internetten op een aantal zuilen, we besluiten de rest vande mensen op de ferry onzefantastische weblog maar te laten zien.

We gaan nog een potje klaverjassen en na een uurtje varen we de haven van Belfast binnen.

Vanaf Belfast rijden we in ongeveer anderhalf uur naar Cushendall in het noord-westen van Noord-Ierland waar het de komende dagen moet gebeuren. We rijden de ferry af (oh ja links rijden) en nemen een mooie route langs de kust.

Na een uurtje rijden we langs een strand waar we even een stop inlasten. Op de parkeerplaats staat een ijskraam en aan de auto voor de kraam te zien kan de man wel wat omzet gebruiken, tijd voor een ijsje.

Na een half uurtje pauze rijden we het laatste stuk over de mooie kustroute naar Cushendall. Snel vinden we ons hotel wat ons gelijk prima bevalt, we komen de bar binnen lopen en er staan meerdere krukken aan de bar waarvan er precies vijf vrij zijn. Snel gaan we zitten en beginnen aan ons eerste biertje van dag 3.

Na een leuk gesprek krijgen we van de dame achter de bar een glas Guinness om te proeven, het valt bij ons niet echt in de smaak. Het lijkt een beetje naar koffie te smaken, volgens de vrouw klopt dat wel een beetje alleen het resultaat is na tien Guinness iets anders als na tien koffie.

We bellen onze kapitein/visgids wat de bedoeling is voor de komende dagen, van zijn vrouw krijgen we te horen dat hij nog op zee zit en vanavond naar ons hotel komt om alles uit te leggen en alles af te spreken. We besluiten eerst maar wat te gaan eten in het hotel en onze kapitein af te wachten.

Na het eten komt onze kapitein binnen en blijkt het een eerste klas mafkees te zijn, gelukkig past dat redelijk bij ons en wordt het vast een gezellige vistrip.

Hij vraagt of we mee gaan voor een biertje in de pub zodat hij alles een beetje uit kan leggen en ons het stadje een beetje kan laten zien. Natuurlijk stribbelen we niet tegen en gaan we beginnen aan onze kroegentocht. Hoewel het stadje eigenlijk maar een gehucht is zitten er meer dan genoeg kroegen, we gaan van de één naar de ander en vermaken ons prima. Onze kapitein blijkt niet vies van een biertje, komt dat even mooi uit. Om half twaalf vinden we het welletjes en gaan we terug naar het hotel voor een klein pokertoernooitje en om jullie nog even op de hoogte te stellen van onze reis.

Morgen moeten we om elf uur paraat staan voor onze eerste dag vissen, helaas geven ze zeer slecht weer op en kunnen we waarschijnlijk de baai bij Cushendall niet verlaten de komende dagen. Waarschijnlijk zullen we eerst de kleinere vissoorten gaan belagen voor de kust en kunnen we misschien later bij beter weer op jacht gaan naar de serieuze vissen.

Tot slot willen we nog melden dat we hier vandaag heerlijk weer gehad hebben en dat natuurlijk medelijden hebben met jullie in dat gigantisch slechte weer.

We hebben jullie reacties bekeken en hebben er veel lol om gehad, hebben jullie nog iets te melden (het liefst positief) dan zien we het graag voorbij komen.

Iris

Hi jongens,

Heel veel plezier met de eerste jacht vandaag. Alleen jammer dat ze slecht weer opgeven :-(

Ik ben benieuwd wat jullie binnen zullen halen!

Iris

En Dennis, er wordt nu natuurlijk niet meer over gesproken, omdat je niet mag zeuren...Maar ik ben toch wel benieuwd hoe het nu met je voet gaat. Gaat het al wat beter?

Pa Buter

Hallo Vissers, Hoe is het met de voet van Dennis?, vraag mij af hoe jullie terug moeten,met al dat eten en drinken,denk dat jullie toeslag moeten betalen op de boten, hier nu droog en zon.